Talent

Binnen onze school hebben we een onderwijsvoorziening voor hoogbegaafde leerlingen: Talent. Talent is een voltijd begeleidingsklas voor hoogbegaafde leerlingen vanaf groep 3 die door hun omgeving onvoldoende gestimuleerd of ondersteund kunnen worden in hun talentontwikkeling en daardoor aangewezen zijn op een vorm van specifieke ondersteuning. Kinderen van basisscholen uit de regio kunnen naar Talent verwezen worden.
Bij Talent bieden we hoogbegaafde leerlingen een omgeving die recht doet aan hun talenten en hen beter in staat stelt hun talenten te benutten in hun groei naar excellentie. De omgeving van Talent is gericht op leerlingen die baat hebben bij een leeromgeving die prikkelt, uitdaagt en ruimte geeft voor eigen niveau en tempo. Talent heeft nu twee groepen: een middenbouwgroep en een bovenbouwgroep.
Talent legt het accent op:
  • Contact met ontwikkelingsgelijken
  • Sociale cognitie en vaardigheden
  • Psycho-educatie
  • Mindset
  • Compacten, verrijken en verbreden
  • Topdown leren
  • Hogere orde denkvaardigheden
  • Zelfstandigheid
  • Studievaardigheden
  • Eigenaarschap in ontwikkelen en leren
  • Verhogen van motivatie en competentie staan centraal